Nawet do -75%* w Lounge by Zalando
Atlas Mody Metodyka: Stylowe ubrania, które podkreślą Twój wyjątkowy charakter. Odkryj naszą bogatą kolekcję i znajdź swój idealny look. Moda, która inspiruje i dodaje pewności siebie. Czas na zmianę!
Obniżki do -75%*
Wyglądaj świetnie, czuj się doskonale. Spraw sobie przyjemność. Ponieważ możesz.
Lounge by Zalando przedstawia Europejski Atlas Mody — mapę współczesnych stolic mody na naszym kontynencie stworzoną w sierpniu 2021 roku wraz z ABCD Agency przy użyciu narzędzi do analizy zachowań konsumenckich Rascasse.
Aby wyłonić najbardziej stylowe miasta w Europie, musieliśmy zdefiniować pojęcie stolicy mody i ustalić, jak ją zidentyfikować. Współcześnie zainteresowanie modą i niemal wszystkie decyzje dotyczące stylu wyrażane są na poziomie indywidualnym w Internecie. Jako jeden z największych outletów internetowych w Europie, chcieliśmy jeszcze dogłębniej zbadać ten obszar. W przeszłości za stolice mody uważane były głównie duże skupiska przemysłu modowego oraz miejsca organizacji imprez typu fashion week. Atlas Mody na nowo definiuje europejskie stolice mody na podstawie indywidualnych wyborów mieszkańców miast i ich zainteresowania stylem. Dzięki czemu przedstawia on współczesne stolice mody nie przez pryzmat biznesu, ale przez pryzmat ludzi.
Zespół opracował następującą definicję:
Stolica mody to ważny ośrodek mody, w którym mieszkańcy i mieszkanki wykazują wysoki poziom zainteresowania tematem mody.
Aby ustalić, które miasta w Europie mają najwyższy poziom zainteresowania modą ABCD Agency skorzystała z pomocy narzędzia AI firmy Rascasse. Pozwala ono zmierzyć zainteresowanie konsumentów ponad 275 000 tematami wyrażanymi online. Rascasse analizuje zaangażowanie konsumentów i konsumentek na platformach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram i Twitter. Analizie jest również poddawana aktywność konsumentów w takich wyszukiwarkach jak Google i Bing oraz w serwisach streamingowych takich jak YouTube i Spotify.
Proces badawczy został podzielony na następujące etapy:
Utworzono listę 250 największych europejskich miast z przypisaną liczbą mieszkańców.
Kolejny krok to zdefiniowanie tematów ze świata mody. Zespół Lounge by Zalando wybrał 10 kategorii wymienionych poniżej i monitorował 94 słowa kluczowe:
Moda alternatywna
Słowa kluczowe: moda alternatywna, sztyblety, cosplay, Dr. Martens, moda gotycka, kurtka skórzana, Philipp Plein, jeansy z dziurami, biały denim
Moda boho
Słowa kluczowe: styl boho, boho-chic, Desigual, espadryle, dzieci kwiaty, Free People, len, Mango, Missoni, okulary przeciwsłoneczne
Moda biznesowa
Słowa kluczowe: marynarka, bluzka, business casual, kardigan, odzież wizytowa, Hugo Boss, torba listonoszka, oksfordy, garnitur, spódnica ołówkowa, smart casual, Tommy Hilfiger
Styl zrównoważony
Słowa kluczowe: etyczny handel, Levi Strauss & Co., Stella McCartney, moda ekologiczna, odzież vintage
Styl elegancki
Słowa kluczowe: wełna kaszmirowa, kopertówka, elegancja, Furla, wysokie obcasy, Max Mara, Michael Kors, naszyjnik, krawat, Ralph Lauren, trencz)
Loungewear
Słowa kluczowe: Calvin Klein, bielizna damska, bielizna nocna, piżama, buty wsuwane, kapcie, Tezenis, Triumph, bielizna
Moda outdoor
Słowa kluczowe: plecak, bojówki, gore-tex, buty trekkingowe, odzież wierzchnia, Patagonia, ponczo, płaszcz przeciwdeszczowy, Salomon, The North Face, tkanina wodoodporna
Styl sportowy
Słowa kluczowe: Adidas, ubrania na siłownię, Reebok, buty do biegania, spodenki do biegania, odzież sportowa, Under Armour
Streetwear
Słowa kluczowe: czapka bejsbolówka, beanie, Fila, bluza z kapturem, Kappa, Nike, sneakersy, streetwear, dres
Trendy
Słowa kluczowe: Balenciaga, Christian Dior, blog modowy, program o modzie, trendy w modzie i stylu, Gucci, japońska moda uliczna, outfit dnia, Pull & Bear, Stradivarius
Śledząc popularność słów kluczowych wymienionych powyżej, Rascasse przeanalizowało, jaki procent populacji danego miasta wyraża zainteresowanie danym tematem. Wybrany został odsetek zainteresowanych mieszkańców i mieszkanek (zamiast całkowitego zainteresowania), aby podkreślić poziom zainteresowania modą i zmniejszyć znaczenie liczby ludności danego miasta. Wynik w każdej kategorii jest równy procentowi osób zainteresowanych danym tematem. Przykładowo, w kategorii moda alternatywna Londyn uzyskał wynik 20,11. Oznacza to, że 20,11% londyńczyków interesuje się modą alternatywną.
Aby osiągnąć wynik całkowity, rzetelnie opisujący poziom zainteresowania modą, obliczyliśmy sumy wyników ze wszystkich kategorii. Tak powstała ostateczna lista 40 miast.
W naszym outlecie online każdy dzień jest inny. Odkryj szeroką ofertę produktów najwyższej jakości dla kobiet, mężczyzn i dzieci z rabatami do 75% *. Czekają na Ciebie: